Všechny vozy (810.435-8, 810.141-2, 810.221-2, 010.418-7 a 010.419-5) mají platné technické kontroly a revize a lze je tak okamžitě používat v provozu. Postupně ale projdou základními opravami a údržbou a současně s tím také dojde ke změně jejich laku. V tuto chvíli jsou totiž v barvách bývalého provozovatele Železnice Desná společnosti Arriva. Následně budou do motorových vozů instalovány mnohdy ještě neprezentované zabezpečovací technologie, které se budou na zkušebních polygonech testovat. To je v běžném provozu na běžných tratích velmi problematické až nemožné.
„Jde například o systém určený pro regionální vlaky, které budou na širé trati jezdit bez strojvedoucích. Právě tento systém chce společnost AŽD Praha vyvinout již do roku 2020. Stala by se tak vůbec prvním evropským výrobcem obdobné technologie. Zatím totiž existují vlaky či metro bez strojvedoucích pouze v uzavřeném prostoru. Zajímavé budou také nové technologie s využitím velmi přesného satelitního systému Galileo,“ vysvětluje generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle.
Součástí plánu a garance AŽD Praha vůči cestující veřejnosti a Ústeckému kraji je ponechání víkendového sezonního turistického provozu na trati Čížkovice – Obrnice. Turistické vlaky by navazovaly v žst. Lovosice a Most na spoje národního dopravce Českých drah.