Na realizaci projektu dle evropských pravidel FIDIC figurovala společnost AŽD Praha jako hlavní dodavatel moderní zabezpečovací technologie, místní společnosti zajišťovaly některé subdodávky z oblasti telekomunikace, stavebních prací a energetických systémů.
„Společnost AŽD Praha zajišťovala projektování, výrobu, dodávku, instalaci, zkušební testy a uvedení do provozu plně elektronického staničního zabezpečovacího zařízení ESA 44-BH v šesti železničních stanicích a na trati o celkové délce 90 km. Součástí dodávky byl také systém dálkového řízení celé tratě DOZ-1,“ říká ředitel Zahraničního obchodu a marketingu AŽD Praha Petr Žatecký.
Součástí zakázky byla také instalace jedenácti přejezdů, telekomunikačních zařízení včetně telefonních ústředen a mobilních GSM vozidlových jednotek, Wi-Fi ve stanicích atd. Zajímavostí je, že společnost AŽD Praha musela na základě požadavků zákazníka kompletně vyvinout novou verzi Jednotného obslužného pracoviště, z něhož se řídí celá trať Banja Luka – Doboj.
Projekt byl zahájen v červenci 2015 a financován z EBRD/EIB Banks Loan Project.
„Naše společnost v současné době dokončuje další projekt v Bosně a Hercegovině na trati Sarajevo-Bradina a rádi bychom využili našich nabytých zkušeností a ucházeli se o další nové zakázky v regionu,“ dodává Petr Žatecký.